Ar e-veselības risinājumu piedāvā drošas attālinātas ārstu konsultācijas
Latvijā izstrādāts inovatīvs risinājums medicīnas iestādēm, lai nodrošinātu uzticamu iedzīvotāju identificēšanu un operatīvas attālinātas speciālistu konsultācijas un palīdzību.
No nākamās nedēļas Latvijas iedzīvotājiem tiks ieviesta iespēja attālināti pierakstīties pie ārsta, izmantojot veselības portālu datamed.lv, un saņemt attālinātas ārstu konsultācijas. Sākotnēji būs iespējams pieteikties pie speciālistiem Rīgas 1. slimnīcā un LOR klīnikā. Ārsti attālināti varēs konsultēt pacientus, noformēt nosūtījumus citiem speciālistiem, norīkot laboratoriskiem izmeklējumiem, saņemt rezultātus, izrakstīt darba nespējas lapas, e-receptes.
Ārkārtas situācijā ārsti ar pacientiem sazinās dažādos tiešsaistes komunikācijas rīkos, tālruņos, e-pastos. Galvenā problēma ir pacienta identifikācija, ko nav iespējams veikt attālināti. Ārstniecības iestādēm inovatīvais risinājums palīdzēs precīzi identificēt pacientu un uzreiz iepazīties ar tā pieejamo medicīnas vēsturi.
Jaunais pakalpojums būs pieejams ikvienai medicīnas iestādei vai ģimenes ārstam Latvijā, vienojoties par sadarbību ar risinājuma izstrādātājiem – DATAMED un BlueBridge Technologies.
“Šobrīd telemedicīnai ir kritiski svarīga loma, lai nodrošinātu veselības aprūpi. Iedzīvotājiem bieži nav citu variantu, kā sazināties ar ārstu. Medicīnas nozare šīs krīzes rezultātā pieredzēs lielas pārmaiņas. Piemēram, sapratīsim, cik daudz un ko var darīt attālināti arī pēc tam, normālos apstākļos, nenoslogojot medicīnas iestādes klātienē. Valstij ir jāakceptē attālinātu konsultāciju veikšana un jānodrošina apmaksa līdzīgi kā klātienes konsultācijām”, uzsver DATAMED valdes loceklis Normunds Ančupāns.
“Laikā, kad jāievēro sociālā distancēšanās, attālinātās medicīnas pakalpojums noteikti ir risinājums, taču vienlaikus jānodrošina palīdzība gan pacientiem, gan jārūpējās par darbinieku drošību. Mēs ceram, ka, pieslēdzot šo pakalpojumu, mūsu klīnikas pacienti saņems nepieciešamo palīdzību,” norāda LOR Klīnikas vadītāja Romēna Namniece.
“Latvijā ir pieejama visa lielām slimnīcām un mazām ārstu praksēm piemērota infrastruktūra un risinājumi, lai jau šobrīd veiksmīgi nodrošinātu attālinātus medicīnas pakalpojumus. Operatīvi atrisinot dažas nianses, mēs esam gatavi nodrošināt pakalpojumu tiešsaistē visiem veselības aprūpes sistēmā iesaistītajiem - pacientiem, ārstiem, valstij, nodrošinot integrāciju ar dažādajām sistēmām,” skaidro Blue Bridge Technologies valdes priekšsēdētājs Jānis Rancāns.
Lai pieslēgtos DATAMED sistēmai un pierakstītos ārsta konsultācijai, pacientam būs jāizmanto autentifikācijas rīki un jāveic pakalpojuma apmaksa internetbankā vai izmantojot kredītkarti. Attālināto ārsta konsultācijas cenu noteiks katra ārstniecības iestāde individuāli atbilstoši savai cenu politikai, kā arī NVD valsts apmaksāto pakalpojumu cenrādim, ja nepieciešamos pakalpojumus apmaksās valsts.
6 soļi, kā rīkoties pacientam, lai saņemtu attālinātu ārsta konsultāciju:
- Pacients autorizējas www.datamed.lv portālā ar internetbanku vai e-parakstu
- Pacients izvēlas savu ģimenes ārstu vai citu speciālistu
- Pacients piesaka attālināto konsultāciju un veic pakalpojuma apmaksu, ja tā ir maksas konsultācija
- Ģimenes ārsts vai izvēlētais speciālists saņem informāciju ar pacienta pieteikumu (pacienta dati, tālruņa numurs, cita kontaktinformācija)
- Ārsts atzvana pacientam pa telefonu vai citā abiem ērtā rīkā, un sniedz konsultāciju
- Ārsts, izmantojot SmartMedical sistēmu (pieteikties: http://bit.ly/smartmedical), sagatavo nepieciešamo dokumentāciju (e-recepti, darbnespējas lapu, izrakstu/nosūtījumu utt.), informējot par to pacientu.